Щодо визначення силових перетворень при клиноподібномузносі гальмівних колодок вантажних вагонів

V. G. Ravluk

Анотація


Розглядаються питання вирішення задач, що пов’язані з дослідженням проблем верхнього зносугальмівних колодок на шарнірному підвішуванні візків вантажних вагонів. Приводяться результати досліджень, які базуються на кінетостатичному аналізі причин нерівномірного зносу колодок, пов’язаних з гальмуванням коліс в односторонньомута двосторонньому їх обертанні. Дано оцінку ремонтного втручання, пов’язаного з особливостями підвішування зношених гальмівних колодок відносно коліс. Описуються причини нерівномірного зносугальмівних колодок при експлуатації вантажних вагонів на залізницях України.

Ключові слова


вантажний вагон; гальмівна колодка; знос; колесо; тертя; точка; сила

Повний текст:

PDF

Посилання


Asadchenko V.R. Avtomatycheskye tormoza podvyzhnoho sostava : ucheb. posobye. Moscow: Marshrut, 2006. 392 p.

Babaiev A.M., Dmytriiev D.V. Pryntsyp dii, rozrakhunky ta osnovy ekspluatatsii halm rukhomoho skladu zaliznyts: navch. posib. Kyyiv: DETUT, 2007. 176 p.

Nechvoloda S.I., Romaniukha M.O., Nechvoloda K.S. Problemy nerivnomirnoho znosu halmivnykh kolodok u vantazhnykh vahonakh. Zb. nauk. prats. Kharkiv: UkrDAZT, 2007. Vol. 86. PP. 50-56.

Analiz stanu bezpeky rukhu poizdiv na zaliznytsiakh Ukrainyza 2013 rik. Holovne upravlinnia vahonnoho hospodarstva. Kyiv: 2013. 24 p.

Nechvoloda S.I., Martynov I.E. Neuzghodzhenist sylovykh faktoriv iz tribotekhnichnymy protsesamy – prychyna klynovydnoho znosu halmivnykh kolodok. Vahonnyi park. 2013. No 10(79). PP. 14-17.

Blokhyn E.P., Alpysbaev K.T., Panasenko V.Ya. y dr. Telezhky ZK1 poluvahonov, postroennykh v KNR. Vahonnyi park. 2012. No 9 (66). PP. 12-14.

Radzykhovskyi A.A., Omelianenko Y.A., Tymoshyna L.A. Systemnui podkhod k proektyrovanyiu telezhek dlia hruzovukh vahonov s povushennumy osevumy nahruzkamy. Vahonnyi park. 2008. No 8. PP. 10-16.

Bolotyna A.B. Yssledovanye parametrov y sovershenstvovanye mekhanycheskoi chasty tormoznoi systemy hruzovykh vahonov s uchetom perspektyvnykh uslovyi ekspluatatsyy: dyss… kand. tekhn. nauk; Mosk. hos. un-t puteisoobshch. Moscow: 2000. 244 p.

Martynov I.E., Nechvoloda K.S. O sposobe polnoi lykvydatsyy klynovydnoho yznosa tormoznykh kolodok hruzovykh vahonov. Vahonnyi park. 2010. No 4. PP. 36-39.

Shchepetylnykov V.A. K voprosu o neravnomernom yznose kolodok. Voprosy ekspluatatsyy y remonta podvyzhnoho sostava. Sb. nauch. tr. Tr. Mosk. yn-taynzh. zh.-d. trasp. Moscow: Transzheldoryzdat, 1955. Vol. 82/3. PP. 366-381.

Rozrobka konstruktorsko-tekhnolohichnoi dokumentatsii na provedennia modernizatsii halmovykh vazhilnykh peredach vizkiv vantazhnykh vahoniv : Zvitpro NDR (zakliuch.): Ukr. derzh. akad. zaliznych. transp. ; ker. Martynov I.E.; vykon.: Ravlyuk V.G. Kharkiv: 2012. 53 p. Bibliohr.: p. 44. № DR 0111U008972.

Karvatskyi B.L. Opredelenye normalnoho nazhatyia tormoznoi kolodky. Sb. trudov MЭMYYT. Moscow: 1948. No 55. PP. 48-53.

Lorents F.V. Laboratornye yssledovanyia yznoshennykh tormoznykh kolodok. Sb. trudov MЭMYYT. Moscow: 1949. PP. 72-77.

Vakkalagadda M.R.K., Srivastava D.K., Mishra A., Racherla V. Performance analyses of brake blocks used by Indian Railways. Original Research Article. 2015. Vol. 328-329. P. 64-76.

Vernersson T. Thermally in duce roughness of tread-braked railway wheels : Part 1: brake rig experiments. Wear. 1999. Vol. 236. PP. 96-105.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Асадченко В.Р. Автоматические тормоза подвижного состава : учеб. пособие / В. Р. Асадченко. – М.: Маршрут, 2006. – 392 с.

2. Бабаєв А.М. Принцип дії, розрахунки та основи експлуатації гальм рухомого складу залізниць : навч. посіб. / А.М. Бабаєв, Д.В. Дмитрієв. – К. : ДЕТУТ, 2007. – 176 с.

3. Нечволода С.І. Проблеми нерівномірного зносу гальмівних колодок у вантажних вагонах / С.І. Нечволода, М.О. Романюха, К.С. Нечволода // Зб. наук. праць. – Х.: УкрДАЗТ, 2007. – Вип. 86. – С. 50-56.

4. Аналіз стану безпеки руху поїздів на залізницях України за 2013 рік / Головне управління вагонного господарства. – К.: 2013. – 24 с.

5. Нечволода С.І. Неузгодженість силових факторів із тріботехнічними процесами – причина клиновидного зносу гальмівних колодок / С.І. Нечволода, І.Е. Мартинов // Вагонный парк. – 2013. – №10(79). – С. 14-17.

6. Блохин Е.П. Тележки ZK1 полувагонов, построенных в КНР / Е.П. Блохин, К.Т. Алпысбаев, В.Я. Панасенко и др. // Вагонный парк. – 2012. – № 9 (66). – С. 12-14.

7. Радзиховский А.А. Системный подход к проектированию тележек для грузовых вагонов с повышенными осевыми нагрузками / А.А. Радзиховский, И.А. Омельяненко, Л.А. Тимошина // Вагонный парк. – 2008. – № 8. – С. 10-16.

8. Болотина А.Б. Исследование параметров и совершенствование механической части тормозной системы грузовых вагонов с учетом перспективных условий эксплуатации : дисс… канд. техн. наук / А.Б. Болотина; Моск. гос. ун-т путей сообщ. – М., 2000. – 244 с.

9. Мартынов И.Э. О способе полной ликвидации клиновидного износа тормозных колодок грузовых вагонов / И.Э. Мартынов, К.С. Нечволода // Вагонный парк.– 2010. – № 4. – С. 36-39.

10. Щепетильников В. А. К вопросу о неравномерном износе колодок. Вопросы эксплуатации и ремонта подвижного состава / В.А. Щепетильников // Сб. науч. тр. / Тр. Моск. ин-та инж. ж.-д. трасп. – М.: Трансжелдориздат, 1955. – Вып. 82/3. – С. 366-381.

11. Розробка конструкторсько-технологічної документації на проведення модернізації гальмових важільних передач візків вантажних вагонів : Звіт про НДР (заключ.):  Укр. держ. акад. залізнич. трансп.; кер. Мартинов І.Е.; викон.: РавлюкВ.Г. та ін. – Х.: 2012. – 53 с. – Бібліогр.: с. 44. – № ДР 0111U008972.

12. Карвацкий Б.Л.Определение нормального нажатиятормозной колодки / Б.Л. Карвацкий // Сб. трудов МЭМИИТ. – М.: 1948. – № 55. – С. 48-53.

13. Лоренц Ф.В. Лабораторные исследования изношенных тормозных колодок / Ф.В. Лоренц // Сб. трудов МЭМИИТ. – М.: 1949. – С. 72-77.

14. Vakkalagadda M. R. K. Performance analyses of brake blocks used by Indian Railways / M.R.K. Vakkalagadda, D.K. Srivastava, A. Mishra, V. Racherla // Original Research Article. 2015. – Vol. 328–329. – P. 64-76.

15. Vernersson T. Thermally in duce roughness of tread-braked railway wheels : Part 1: brake rig experiments / T. Vernersson // Wear. – 1999. – Vol. 236. – P. 96-105.





DOI: https://doi.org/10.20998/2078-9130.2017.40.119719