Вплив тиску насипного вантажу на стійкість контейнера при перевезенні залізничним поромом
Ключові слова:
контейнер, навантаження конструкції, стійкість, комбінований транспорт, залізнично-поромні перевезенняАнотація
Визначено тиск насипного вантажу на стіни контейнера при перевезенні у складі комбінованого поїзда на залізничному поромі. В якості розрахункового використаний метод Кулона з корегуванням Синельникова. Дослідження проведені стосовно контейнера типорозміру 1СС, завантаженого зерном. Враховано, що перевезення контейнера здійснюється на залізничному поромі «Герои Шипки», акваторією Чорного моря. При визначенні тиску враховано динамічне навантаження, яке діє на контейнер при коливаннях залізничного порому в умовах бортової хитавиці. При цьому розглянуто три схеми переміщень контейнера, розміщеного на вагоні-платформі при коливаннях залізничного порому: відсутність переміщень вагона-платформи та контейнерів відносно початкового положення при коливаннях залізничного порому (І схема); наявність переміщень вагона-платформи при коливаннях залізничного порому з урахуванням нерухомості контейнерів відносно рами вагона-платформи (ІІ схема); наявність переміщень вагона-платформи відносно палуби та контейнерів відносно рами вагона-платформи (ІІІ схема). Отримані результати враховано при визначенні стійкості контейнера відносно рами вагона-платформи. Визначено кути крену залізничного порому при яких забезпечується стійкість контейнера відносно рами вагона-платформи. Встановлено, що стійкість контейнера відносно рами вагона-платформи забезпечується при кутах крену залізничного порому – до 10° (І схема), до 8° – (ІІ схема), до 6° (ІІІ схема). Це викликає необхідність удосконалення схеми взаємодії контейнера з вагоном-платформою для забезпечення безпеки перевезень залізничним поромом. Проведені дослідження сприятимуть підвищенню безпеки перевезень контейнерів у складі комбінованих поїздів на залізничних поромах.Посилання
Novyiy staryiy marshrut: prisoedinilas li Ukraina k Novomu shelkovomu puti. URL: https://delo.ua/business/novyj-staryj-marshrut-prisoedinilas-li-ukraina-k-novomu-shelkovo-337144/ 19.12.2017.
Yuzhnyiy «Shelkovyiy put» iz Ukrainyi v Kitay otkryit. URL: http://seafarers.com.ua/ukrainian-silk-path-open/6517/ 19.01.2016.
Zemlezin I.N. K otsenke nagruzok raspora syipuchih gruzov v usloviyah transportirovki vagonov na morskih paromah. Sb. «Issledovanie dinamiki vagonov» Trudyi TsNII MPS. 1965. Vol. 307. P. 37-63.
Lovska A.O. Viznachennya zusil rozporu nasipnogo vantazhu na stini kuzova napivvagonu pri perevezenni zaliznichnim poromom. Zbirnik naukovih prats UkrDAZT. 2014. Vol. 143. P. 54-57.
Senko V.I., Putyato A.V. Otsenka vozdeystviya perevozimyih sipuchih gruzov na kuzova vagonov. Vestnik Dnepropetrovskogo natsionalnogo universiteta zheleznodorozhnogo transporta im. akad. V.A. Lazaryana. 2009. № 30. P. 214-222.
Fomin O.V. Vprovadzhennya kruglih trub v nesuchi sistemi napivvagoniv z zabezpechennyam ratsionalnih pokaznikiv mitsnosti. Naukoviy zhurnal «Tehnologicheskiy audit i rezervyi proizvodstva». 2015. № 4/1(24). P. 83-89.
Fomin O.V., Lovska A.O., Plakhtii O.A., Nerubatskyi V.P. The influence of implementation of circular pipes in load-bearing structures of bodies of freight cars on their physico-mechanical properties. Scientific Bulletin of National Mining University. 2017. Iss. 6. P. 89-96.
Evandro C. Bracht, Thiago A. de Queiroz, Rafael C.S. Schouery, Flávio K. Miyazawa Dynamic cargo stability in loading and transportation of containers. IEEE International Conference on Automation Science and Engineering (CASE). 2016, 21-25 Aug.
Hongxia Lv, Zhengjiang Yang, Yushuang Zhou Measures of Loading and Securing Steel Coils in Containers in Rail-Water Combined Transport. ICTE. 2013, October.
Panasenko N.N., Yakovlev P.V. Proektirovanie konteynerov dlya morskoy perevozki dlinnomernyih trub. Vestnik Astrahanskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. Seriya: Morskaya tehnika i tehnologiya. 2014. № 3. P. 97-107.
Khadjimukhametova Matluba Adilovna, Rakhmatov Zafar Xasanovich Development of improved technical means for transportation fruits and vegetables. European science review. 2016. P. 175-177.
Tsarik R.S., Akmaykin D.A. Otsenka vliyaniya polozheniya tsentra tyazhesti konteynera na metatsentricheskuyu vyisotu konteynerovoza. Vestnik Gosudarstvennogo universiteta morskogo i rechnogo flota imeni admirala S.O. Makarova. 2016. № 6 (40). C. 58-70. DOI: 10.21821/2309-5180-2016-8-6-58-70.
Lovska A. Simulation of loads on the carrying structure of an articulated flat car in combined transportation. International Journal of Engineering & Technology. 2018. № 7 (4.3). P. 140-146.
Lovska A.O. Viznachennya navantazhenosti konteyneriv u skladi kombinovanih poyizdiv pri perevezenni zaliznichnim poromom. Nauka ta progres transportu. Visnik Dnipropetrovskogo natsionalnogo universitetu zaliznichnogo transportu imeni akademika V. Lazaryana. 2017. Vol. 6 (72). P. 49-60.